top of page

Pysäköinnin suhteen kiinteistöt eivät ole veljeksiä

Maksullisen pysäköinnin luulisi olevan yksinkertainen juttu, mutta käytännössä kiinteistöjen omistajilla on hyvin erilaisia tarpeita siihen liittyen. Yhteistä eri tapauksissa on se, että valvottu pysäköinti tekee niin kiinteistön omistajan, isännöitsijän kuin myös asukkaan elämästä helpompaa.


Vaikka vierekkäin olisi kaksi samanlaista kiinteistöä, kiinteistön omistajien tarpeissa on yleensä eroja. Kaikissa tapauksissa pysäköinnin hallinnointi itse voi tarkoittaa kiinteistölle isoa työmäärää.


ParkkiPatella valvottavana voi olla yksityisalue, liikekeskus, taloyhtiö tai pienen liikkeen pysäköintipaikka. Oli kohde mikä tahansa, tavoite on rakentaa juuri asiakkaan toiveisiin vastaava palvelu.


”Tarkoituksena on vähentää pysäköinnin hallinnoinnin viemää työmäärä ja tehdä pysäköimisestä asukkaillekin helpompaa. Kartoitamme asiakkaan tarpeet ja ehdotamme hänelle parasta ratkaisua. Palvelua voidaan räätälöidä myös jo, kun se käytössä”, ParkkiPaten myyntijohtaja Ari-Matti Rakkola sanoo.

OmaRuutu digitaalinen ratkaisu pysäköinninhallintaan


Digi valtaa alaa


Sähköiset työkalut ovat merkittävä edistysaskel maksullisessa pysäköinnissä. Niistä on iso apu esimerkiksi työpaikkojen pysäköintilupien hallinnassa.


Kiinteistössä saattaa olla 200 pysäköintipaikkaa ja niiden lupien hallinnoiminen paperilla teettää paljon töitä. Paperinen lupalappu voi helposti jäädä työpaikkaa vaihtavan henkilön autoon.


Digitaalinen OmaRuutu-palvelu tekee paikkojen hallinnasta vaivatonta. Pysäköintipaikan käyttäjä voi sovelluksen kautta itse hallita rekisterinumeroa, joka paikalle pysäköi.


Tarjolla useita eri sovelluksia


Isännöitsijä tai kiinteistönomistaja voi OmaRuudun kautta hoitaa pysäköintipaikkojen laskutuksen aina perintään asti, ja sieltä näkee käden käänteessä paikkojen varaustilanteen.


”Järjestelmän avulla voi esimerkiksi helposti lisätä uuden työntekijän lähettämällä hänelle kutsun sen kautta ja hän itse lisää tarvittavat tietonsa järjestelmään”, Rakkola sanoo.


OmaRuudun lisäksi ParkkiPatella on PateAula-palvelu, jossa asiakas kirjaa pysäköintinsä järjestelmään itse nopeasti. PatePilvi taas on aulapalvelun, isännöitsijän tai muun luotetun taholle tarkoitettu järjestelmä, jolla hallinnoidaan paikkojen varaustilannetta.


Pysäköintisovellusten avulla saadaan järjestettyä myös määräaikaista pysäköinninvalvontaa.

”Hyvä esimerkki on Korkeasaaren lähistöllä oleva hiekkakenttä. Se on talvisin koulun käytössä ja kesällä siitä tulee Korkeasaaren pysäköintipaikka. Laitamme paikalle valvontamme kesäksi ja syksyn tullen poistamme sen”, Rakkola kertoo.


Kaiken tarkoituksena helpottaa pysäköimistä


Pysäköinnissä yleisiä ongelmia ovat esimerkiksi kerrostalon pysäköintialueella toisten käyttäjien paikoille pysäköidyt autot. Harmi on suuri, kun omasta pysäköintipaikasta maksetaan ja mökiltä palatessa siihen on parkkeerannut joku muu.


Autoja pysäköidään yleisesti myös jätekatosten eteen, hätäpoistumisteille ja yleisille alueille. Näissä tilanteissa valvottu pysäköinti tekee asukkaiden elämästä helpompaa ja turvallisempaa.


ParkkiPate pysäköintioperaattorina on kehittänyt valtaosan käyttämistään ohjelmistoista itse ja kykenee sen ansiosta palvelemaan osaavasti ja joustavammin. Valvonnan lisäksi tarjonnassa olevat erilaiset digitaaliset ratkaisut helpottavat nykypäivänä niin kiinteistöjen kuin heidän asiakkaidensa arkea.


”Kaikessa toiminnassamme on tarkoitus helpottaa pysäköimistä ja vähentää työmäärää sen ympärillä”, Rakkola kertoo.

SPATy-logo
isannointiliitto_palveluverkosto_iso_logo
avainlippu
ParkkiPate-Luotettava_kumppani-200x100
ParkkiPate_Oy_jasenyritys_2022
bottom of page