top of page
Laputus4.jpg

USEIN KYSYTTYÄ

Täältä löydät useimmiten meille tulleita kysymyksiä ja vastauksia niihin. Jos et kuitenkaan löydä etsimääsi, niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme chatin kautta, puhelimitse tai sähköpostitse. Huom! Emme käsittele reklamaatioita puhelimitse.

Kenen luvalla toimitte alueella?

Sopimus pysäköinninvalvonnasta tehdään aina kiinteistön omistajan tai haltijan kanssa. Useimmiten tämä tarkoittaa isännöitsijää.

Miten voi reklamoida?

Reklamaation tekeminen onnistuu helposti verkossa painamalla tästä

Kuinka kauan kestää saada vastaus reklamaatioon?

Pyrimme vastaamaan reklamaatioihin mahdollisimman nopeasti. Vastaus tulee kuitenkin aina kahden viikon kuluessa.

Miksi ette löydä valvontamaksuja nimellä ja/tai henkilötunnuksella?

Valvontamaksut kirjataan asianumerolla sekä rekisterinumerolla. ParkkiPate Oy ei selvitä henkilötietoja ajoneuvoihin liittyen.

Miten voin suorittaa muuton rauhassa saamatta valvontamaksua?

Valvojamme odottavat aina ajoneuvon läheisyydessä ennen valvontamaksun kirjoittamista. Piha-alueelle ja pelastustielle hetkellinen pysäyttäminen on sallittu, mutta pysäköinti on kielletty. Eli ainoastaan kuorman purun ja lastauksen ajan on ajoneuvon sallittu olla pysähtyneenä hetkellisesti pelastustiellä ja tällöinkin kuljettajan on oltava ajoneuvon välittömässä läheisyydessä. Asukkaan ei kuitenkaan tarvitse seisoa vahtimassa autoa, riittää että odotusaikana näkyy merkkejä kuorman purkamisesta ja lastaamisesta.

Mitä tehdä, jos joku on pysäköinyt paikalleni?

Täytä verkkosivuillamme valvontapyyntölomake. Tieto menee lähimmälle valvojalle, joka tarkistaa pyynnön tilanteen salliessa. 

Milloin voin tehdä valvontapyynnön?

Valvontapyynnön voi tehdä, 

kun ajoneuvo on valvontakylttien vaikutusalueella tai, kun ajoneuvo on pysäköinyt alueella olevien pysäköintiehtojen vastaisesti.

Valvontapyyntö välittyy lähimmälle pysäköinninvalvojalle 24/7.

Mistä pysäköintilupia saa?

Kehotamme ottamaan yhteyttä kiinteistön omistajaan tai haltijaan sillä he hallinnoivat pysäköintilupia. Mikäli taas palvelun tilaaja tarvitsee lisää pysäköintilupia, voi hän olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Miksi puhelimitse ei voi reklamoida?

Reklamaatiokäsittely vaatii aina selvitystyötä, jota emme voi puhelun aikana tehdä. Tämän lisäksi reklamaatioista tulee aina jäädä kirjallinen jälki mahdollisia jatkoselvityksiä varten.

Pitääkö valvontamaksu maksaa, jos on tehnyt reklamaation?

Ei tarvitse. Voit rauhassa odottaa reklamaatiopäätöstä ennen mahdollisen maksun suorittamista.

Miksi ette löydä valvontamaksuja Uuva Oy:n asianumerolla?

Uuva Oy:n asianumero on perinnän asianumero, jolla ei valitettavasti voi asioida ParkkiPaten kanssa. Uuva Oy:n lähettämistä maksukehotuksista löytyy kuitenkin aina alkuperäisen valvontamaksun asianumero.

Tarvitseeko moottoripyörään asettaa pysäköintikiekkoa?

Moottoripyörään ei tarvitse asettaa pysäköintikiekkoa, mutta pysäköintiaikaa tulee silti noudattaa.

Tarvitseeko pysäköintilupa laittaa moottoripyörään?

Pysäköintilupaa ei tarvitse kiinnittää moottoripyörään. Pysäköintilupa täytyy kuitenkin esittää pyydettäessä.

bottom of page